نوشین اشراقی ایوری؛ هادی شریف مقدم؛ ثریا ضیائی
دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 75-84
چکیده
هدف: هدف پژوهش مطالعه میزان رضایت مندی دانشجویان مجازی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد از تعامل با رابطکاربر نرمافزار آموزش مجازی (LMS) میباشد. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده که با روش پیمایشی انجامشده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد QUIS یکی از معتبرترین و رایجترین ابزار سنجش رضایت کاربران از تعامل با نظامهای ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش مطالعه میزان رضایت مندی دانشجویان مجازی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد از تعامل با رابطکاربر نرمافزار آموزش مجازی (LMS) میباشد. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده که با روش پیمایشی انجامشده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد QUIS یکی از معتبرترین و رایجترین ابزار سنجش رضایت کاربران از تعامل با نظامهای اطلاعاتی استفاده شد. جامعه آماری شامل دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد به تعداد 439 نفر میباشد که در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. تعداد نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان 181 نفر تعیین شد.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد میزان رضایت دانشجویان مجازی از شاخص واکنش کلی کاربران با میانگین 66/3 و سایر امکانات و قابلیتهای نرمافزار با میانگین 58/3 در حد زیاد بود. در خصوص سایر شاخصها (یادگیری چگونگی کار با نرمافزار، صفحهنمایش، واژگان و پیامها، راهنمای نرمافزار) میزان رضایت دانشجویان مجازی در حد متوسط بود. میزان رضایت از شاخص یادگیری چگونگی کار با نرمافزار با میانگین 56/2 در بین دانشجویان مجازی دارای پایینترین رتبه رضایت بود. نهایتاً رضایت دانشجویان مجازی از تعامل با رابطکاربر نرمافزار آموزش مجازی با میانگین 23/3 در حد متوسط بود.
نتیجهگیری: نتیجه این تحقیق نشان داد که کارایی رابطکاربر نرمافزار آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان مجازی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد در حد متوسط میباشد.